Yoobi CRM gekoppeld aan Marketing Automation Software van Act-On


Yoobi is eenvoudig te koppelen met andere software en dit maakt het mogelijk bedrijfsprocessen te digitaliseren van urenregistratie tot debiteurenbeheer. Yoobi biedt naast koppelingen met boekhoudsoftware (zoals Yuki, Exact, AcountView en Twinfield) ook koppelingen met Cloud Opslag, MailChimp en Act-On. Door de CRM module van Yoobi te koppelen met marketing automation software van Act-On, ontstaat er een krachtige samenwerking. Lees mee hoe Yoobi en Act-On elkaar versterken.

Yoobi CRM

De CRM Module van Yoobi is flexibel en geeft het inzicht wat ondernemers nodig hebben. De software helpt bij het plannen en beheren van verkoopactiviteiten en het nauwgezet volgen van de resultaten. Yoobi heeft verschillende rapportages die gebruikers helpen om verkoopkansen te signaleren en er zijn verschillende velden (categorieën) beschikbaar om deze informatie toe te voegen aan de klantkaart van een relatie.

Yoobi App

Samenwerken aan waardevolle (klant)informatie is eenvoudig en snel met de Yoobi app. Filter de database en Yoobi toont een overzicht van relaties met een verkoopkans. Werk doelgericht en plan taken of (vervolg)activiteiten in. De app maakt het mogelijk om overal direct taken op te volgen en verkopen te registreren of bij te werken. Daarnaast geeft de app toegang tot financiële gegevens, zoals (openstaande) orders en de betaalstatus van facturen. Dit maakt het een complete tool voor projectmanagement. 

Kies voor de kracht van CRM en gebruik de waardevolle informatie uit Act-On om richting te geven aan de organisatie. 

Integratie van Act-On in Yoobi

  1. Informatie uit Act-On is geïntegreerd in Yoobi. Yoobi toont welke webpagina’s een contactpersoon heeft bezocht, de e-mails die zij hebben ontvangen en geopend, links waar op is geklikt, gedownloade media, en nog veel meer. Verkopers zien waar de interesse van een individuele prospect naar uit gaat, zodat ze op het juiste moment efficiënte verkoopgesprekken kunnen voeren.
     
  2. Voeg een contactpersoon vanuit Yoobi toe aan lijsten (of segmenten van lijsten) binnen Act-On. Lijsten zijn te gebruiken als verzendlijst voor gerichte campagnes, webinars of e-mailings. Naast contactgegevens kun je ook gegevens over de organisatie (vrije velden) meegeven aan Act-On, zodat je e-mailings in Act-On daarop kunt afstemmen.  
  3. Synchroniseer contactgegevens. Adreswijzigingen en toevoegingen in de contactgegevens worden vanuit Yoobi bijgewerkt in Act-On door de systemen (handmatig) te synchroniseren. 
     
  4. Bulkmutatie. Werk met een bulkmutatie om een meerdere contactpersonen in een handeling in te schrijven op een verzendlijst in Act-On.
     

Informatie uit Act-On omzetten naar kansen voor sales

Zet marketing inspanningen in, om leads te kwalificeren voor sales. Gebruik de kracht van Act-On om content gericht aan te bieden voor verschillende doelgroepen. Kies voor een ‘Lead Scoring Program’ om te signaleren welke leads klaar zijn, en voorgelegd kunnen worden aan het sales-team. Deze samenwerking tussen marketing en sales is in Yoobi geautomatiseerd, zodat er geen kansen onbenut blijven.

  1. Zodra een lead een bepaalde lead score heeft bereikt, gaat er automatisch[1] een api-call uit naar de Yoobi API. De API maakt op basis van het e-mailadres van het contact een taak aan in Yoobi, en zet deze taak op naam van een afdeling, medewerker of groep uit Yoobi.
     
  2. Dezelfde werkwijze is toegepast bij een een Opt-Out. Als een contactpersoon zich uitschrijft voor een e-mailing, worden ze door een via een Automated Program opgenomen in een Opt-Out segment. Dit segment maakt een call naar de Yoobi API. De API maakt op basis van het e-mailadres van het contact een taak aan in Yoobi en zet deze taak op naam van het sales team. Dit zorgt er voor dat een medewerker van het sales-team deze taak oppakt en zo worden de after-sales activiteiten op het juiste oment uitgevoerd.  
     

Conclusie

Door informatie uit Act-On te tonen in Yoobi, is de CRM Module van Yoobi uitgebreid met waardevolle informatie over prospects. De koppeling maakt het mogelijk e-mailmarketing toe te passen op het juiste moment, naar een segment naar keuze. Op basis van het gedrag van prospects worden er automatische taken voor verkopers aangemaakt, zo dat ze op het juiste moment actie ondernemen.

De koppeling geeft meer inzicht en helpt verkopers gericht actie te ondernemen vanuit Yoobi, zonder dat zij uitgebreide kennis nodig  hebben over de toepassingen van Act-On.

Meer informatie?

Wil je meer weten over de koppeling van Yoobi met Act-On? Neem dan telefonisch contact op met e-dynamics op 0181-697670 of via het contactformulier. Wil je met marketing automation aan de slag? Neem dan eerst even contact op met Marketing Guys via 033-7370250 of online via het contactformulier.


[1] Afhankelijk van de inrichting en Yoobi API is vereist